|
www.englishteachers.fora.pl Forum dla nauczycieli języka angielskiego
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Smart
Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 22:11, 04 Lip 2008 Temat postu: Pomysły na ład i porządek w pracy z młodszymi uczniami |
|
|
1. Dzieciaki kochają naklejki. Np. 5 naklejek (mogą to być wydrukowane kwiatuszki, do naklejania klejem) to 5 za aktywność na lekcji. W takim wypadku nawet odwrotne - antynaklejki - nie są potrzebne. Wystarczającą karą wychowawczą będzie nieotrzymanie kwiatuszka.
2. Stawianie pieczątek - koszt jednej linijki to 10zł, można zrobić pieczątkę z jakimś angielskim słówkiem pozytywnym, i za świetną pracę (zachowanie, dobry pomysł itd.) stawiać przy danej lekcji. To daje spore możliwości, bo właśnie może być nagrodą również za zachowanie.
Rzucicie inne pomysły?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pamon
Administrator
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 22:19, 04 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Pomysł z pieczątkami jest świetny!! Miałam wprowadzone naklejki, ale szczerze mówiąc strasznie dużo czasu zajmowało mi ich rozdzielenie, wycinanie, rozdawanie, wklejanie... a taka pieczątka to rach-ciach i już jest! Na pewno spróbuję ;]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Smart
Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 22:20, 04 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Ja chcę sobie taką zrobić ogólną, nie tylko na angielski, myślałam o jakimś napisie i malutkiej, uśmiechniętej buźce
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sunrise
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 22:24, 04 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
A ja taką mam. Stosuję i pieczątki, i naklejki! Polecam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
anaya
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 0:37, 05 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Ja stosuję pieczątkę z uśmiechniętym misiem, jak jest wszystko dobrze.
Jak nie jest, dzieciaczki chętnie uzupełniają, co "zapomnieli" byleby otrzymać ten znaczek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mada
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 0:43, 05 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
ja uzywam pieczatek ktore pelnia funkcje plusow - sloneczka i minusow - robaki. Czasem tylko dzieciaki prosza zebym wstawila im robaka zamiast sloneczka bo im sie bardziej podoba ale jak tlumacze o konsekwencjach ze 3 robale i jest jedynka to im sie odechciewa ogolnie mysle ze pomysl sie sprawdza i rodzice na biezaco wiedza ile czego zdobyl ich dzieciak bo wszystko jest w zeszycie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiek159
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mazowieckie :P
|
Wysłany: Pon 14:14, 07 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Znalazłem przy porządkach w notatkach taką fajną karteczuszkę ze studiów:
CLASSROOM DISCIPLINE - 10 GOLDEN RULES
1. For any classroom activity (especially SS- centred ones) give clear instructions and/or demonstrations and make sure SS have understood them.
2. For groupwork, appoint group leaders.
3. Give clear time limits for SS-centred activities and stick to them.
4. In feedback sessions after classroom activities, involve as many of our SS as possible.
5. Establish a clear rule in your classroom for quiet, other than raising the pitch and volume of your voice.
6. Establish clear and consistent rules of behaviour in your classroom.
7. Make the stages in your lessons and the transition between those steges very clear.
8. Display the work of your SS regularly.
9. Give frequent and regular informal progress tests to let your students know how they are doing.
10. Use the energy of your brightest and most active SS to help you in the classroom by appointing them as group leaders, getting them to help weaker SS or by using them in demonstrations.
Zasady dosyć proste i takie podstawowe ale zawsze warto być świadomym posiadania ich w swojej pamięci
P.S. 10 punkt wydaje mi się trochę kontrowersyjny ( ? )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
anaya
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 19:48, 07 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Owszem, można to traktować jako szkielet, ale nia jako wykładnię. Dzieci na serio są różne. A jak Ci się trafi ADHD, ani połowy z tego nie zrealizujesz i staniesz przed dylematem wyborów, co ważne, co ważniejsze a co najważniejsze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiek159
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mazowieckie :P
|
Wysłany: Pon 19:58, 07 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
No przecież nikt nie powiedział że to jest świętość. Z czasów liceum wiem że nauczyciele na prawdę zapominają o takich no dość prostych zasadach np że generalnie krzyk to nie metoda (poza tym dbać o narzędzie pracy też trzeba).
P.S. Wiem że doświadczenie moje to tylko praktyki i uczenie angielskiego na Uniwersytecie Trzeciego Wieku, ale idiotą myślącym że każdy punkt z tego "czegoś" musi być koniecznie zrealizowany i wdrożony w życie na każdej lekcji nie jestem. :]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
smv
Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 19:37, 23 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
te pieczatki sa super!! gdzie takowe mozna dostac??
co do 10 pktu ja sie zgadzam, stosowałam i działa...nawet podreczniki do metodyki o tym mówią...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sunrise
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 22:07, 24 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
smv napisał: | te pieczatki sa super!! gdzie takowe mozna dostac?? |
Są chyba trzy sposoby:
1) Gotowe stempelki z napisami: "very good", itp. są dostępne w katalogu nagród wydawnictwa wszpwn (to możliwość prawdopodobnie tylko dla osób zamawiających podręczniki z tego wydawnictwa) - [link widoczny dla zalogowanych]
2) Można w punkcie wyrabiania pieczątek zamówić sobie taką, jak nam odpowiada (prostokątna lub okrągła) z napisem i jakimś wybranym obrazkiem. Ta jest wygodniejsza, automat - tusz w środku, nie potrzebujesz poduszeczki z tuszem.
3) Opcja najtańsza - kupić w supermarkecie dowolny zestaw pieczątek dla dzieci, wybrać najładniejszą - lub najładniejsze
Niestety tu potrzebna jest poduszka z tuszem.
Przy kupowaniu warto zwrócić uwagę, by stempelki były drewniane, a jeśli są plastikowe, to by miały wysoką rączkę. Zdecydowanie wygodniej i szybciej się ich wówczas używa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
thidien
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Braniewo/Elbląg/Olsztyn/Dublin
|
Wysłany: Pon 11:11, 25 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
pieczątki, naklejki.. skąd Wy bierzecie czas i miejsce w torbach, nie mówiąc już o tym, że np. ja to zapominalska trochę
też kiedyś chciałam mieć pieczątki.. ale..
rysuję dzieciom za dobrze wykonane zadanie buźkę uśmiechniętą - nie tam jakąś piękną, ot kółko.. taki bazgrołek bardziej
a one i tak się cieszą ;]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sunrise
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 0:44, 26 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Fakt Moja torba - zawsze jest wielka, a teczka waży z tonę No i czasami czuję się w autobusie jak przysłowiowa "baba z targu" ;P [bez urazy, dla wracających z zakupów kobiet].
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Smart
Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 23:09, 26 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Zwłaszcza odkąd zabrali połowę autobusów, a te, które puszczają - są krótkie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
April
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 21:58, 10 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Narysowałam kiedyś stronę A4 z wesołymi słoneczkami (średnica ok 2 cm) i ze smutnymi. Potem kseruję oryginały a wycięcie ich proponuję straszym moim uczniom na lekcji wychowawczej i wpisuję za to pochwały do zeszytu uwag.
5 wesołych słoneczek A do dziennika (u nas w szkole w kl. I-III nie ma zwykłych ocen są od A do E), a za 5 smutnych słoneczek E do dziennika.
Działa!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|