|
www.englishteachers.fora.pl Forum dla nauczycieli języka angielskiego
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiek159
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mazowieckie :P
|
Wysłany: Czw 16:33, 03 Lip 2008 Temat postu: czego konkretnie potrzebuje? |
|
|
ryzykuję... najwyżej mnie wyrzucicie jeśli uznacie że ten temat był już tysiące razy...
potrzebuję konkretnej odpowiedzi na pytanie:
Czego konkretnie potrzebuję jako nauczyciel stażysta j. angielskiego?
Plany wynikowe?
Jak to ma wyglądać jak sie do tego zabrać i w ogóle
HELP
zakładam ten temat tutaj bo to właśnie w gimnazjum będę pracował
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez krzysiek159 dnia Czw 16:35, 03 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
anaya
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 16:45, 03 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Czy wiesz, na jakich podręcznikach będziesz pracować? Otrzymujesz je w "spadku", czy też masz możliwość wybrania sobie podręcznika?
Bez względu na podręcznik cały "osprzęt" i tak będziesz musiał posiadać, czyli:
- program
- plan dydaktyczny lub rozkład materiału i plan wynikowy.
- podręczniki, kasety i ćwiczenia wedlug uznania.
To tak na początek. Jak mi się coś przypomni to Ci dopiszę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiek159
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mazowieckie :P
|
Wysłany: Czw 16:50, 03 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Dzięki...
z podręcznikami to podejrzewam ze będzie różnie.... w niektórych klasach na pewno skończyli poprzedni ale w niektórych pewnie będę kontynuował poprzedni.
Chciałbym trochę uporządkować sytuację właśnie jeśli chodzi o podręczniki bo wiem że jest z tym mały problem.
Czy u Was tez tak jest że jedna klasa korzysta z takiego podręcznika, druga z innego a następny rocznik totalnie z innego?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
anaya
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 16:55, 03 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Jest to jakieś nieporozumienie i według mnie totalny bałagan i dla nauczyciela i dla uczniów, nie wspomnę o rodzicach i ich kieszeni. Książki do angielskiego są przecież drogie, a jak się doczytałam, jest to wiejskie środowisko. A to jest duży plus dla Ciebie. Dzieci ze środowisk wiejskich nie są tak bardzo "zarozumiałe". Daję cudzysłów ponieważ uważam, że młodzież jest wspaniała i nie należy generalizować młodzieży.
Wszystko będzie od Ciebie zależało jak sobie zaczniesz, tak będziesz miał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiek159
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mazowieckie :P
|
Wysłany: Czw 17:00, 03 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Sprawę z podręcznikami wybadam w niedługim czasie... Jestem mówiony z poprzednim nauczycielem i wszystkiego się "wywiem"
Tak jak napisałaś to jest totalne nieporozumienie... zobaczymy co z tego wyjdzie bo nie wyobrażam sobie pracować z całym gimnazjum w takim bałaganie...
P.S. Właśnie szukam na necie tego "osprzętu" trochę tego jest... tylko jakby to ktoś ładnie zebrał i podpisał: "Krzyś to dla Ciebie" to bym się nie obraził
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
anaya
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 17:03, 03 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Bez tego co Ci wypisałam praktycznie nie pracujesz, reszta jest według uznania nauczyciela i dyrektora szkoły.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pamon
Administrator
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 12:35, 04 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Powiem szczerze, że przez 2 lata "ślizgałam" się bez planów wynikowych czy rozkładu materiału. Dało mi to ogromną dowolność, gdyż pod koniec roku, na RP, mogłam śmiało przyznać, że program zrealizowałam (nikt mnie nie pilnował;P) niestety teraz już tak nie mam W gimnazjum, w którym pracuję zmienił się dyrektor, mam teraz przygotować rozkład materiału, ale z rospisaniem na standardy egzaminacyjne i podstawę programową. Ten miesiąc odpoczywam, zabiorę się za to w następnym ;P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
anaya
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 13:55, 04 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Plan wynikowy, to nic innego jak standardy wymagań, które winny zawierać standardy egzaminacyjne, pokrywać się z wymaganiami Podstawy programowej i Systemem oceniania w danej szkole.
Wiem, że nazewnictwo jest różne po tych reformach, które wprowadzono i wprowadzają wciąż. Ale to tylko zwiększa papieromanię.
Dyrektorzy wymagają, ponieważ kontrole kuratoryjne rozpoczynają się od kontroli "osprzętu", jak ja to nazywam.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez anaya dnia Pią 13:57, 04 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiek159
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mazowieckie :P
|
Wysłany: Pią 15:50, 04 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Takie plany wynikowe, standardy wymagań itp to przypadkiem nie są dostępne razem z podręcznikiem na którym nauczyciel pracuje?
Bo wiem na pewno że coś takiego jest w zestawach dla nauczyciela... jak do już w praktyce wygląda?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sunrise
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 17:13, 04 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Plany wynikowe często są dostępne na stronie wydawnictwa, jednak u mnie w szkole nie można oddać po prostu xera takiego planu. Trzeba go dopasować do konkretnej szkoły, do organizacji konkretnego roku szkolnego. Trzeba policzyć ile tamatów będzie zrealizowanych w danym miesiącu, a ile wypadnie np. z powodu świąt i dni ustawowo wolnych. Tematy, przykładowo wielkanocne, muszą być realizowane wtedy gdy wypada Wielkanoc - i tak też musi być ujęte w planie wynikowym. Może się okazać, że w danej szkole, w Planie Rozwoju Szkoły są ujęte jakieś zadania, które należy zrealizowac na lekcjach języka angielskiego - to też trzeba wówczas włożyć w taki plan wynikowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
thidien
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Braniewo/Elbląg/Olsztyn/Dublin
|
Wysłany: Pon 10:08, 25 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
można zmienić układ, czcionkę, powyrzucać, co się nie przyda, dodać, jak coś rozszerzamy i.. to już nie jest ksero
poza tym skad niby mam wiedzieć, kiedy mi jakie 'specjalne' zajęcia wypadną.. a to wycieczki, a to wolne, a to święta.. na miesiąc może by i dało radę, ale na cały rok - już nie
święta i inne umieszczam na końcu planu, jakos tak wydaje mi się wygodniej, ale oczywiście nie każdemu to moze przypaść do gustu
w sumie to nie wiem nigdy, ile czasu przyjdzie mi z jakąś klasą nad czymś pracować - niektóre tematy się rozwlekają, inne są chwytane niemal w 'locie'.. wszystkiego i tak nigdy nie jesteśmy w stanie przewidzieć i zaplanować
poza tym.. jak coś trzeba do czegoś dostosować, zawsze można napisać w trakcie roku szkolnego aneks (choć nigdy nie pisałam
powodzenia w pracy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Małgorzata
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: Sob 19:26, 17 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
pamon napisał: | Powiem szczerze, że przez 2 lata "ślizgałam" się bez planów wynikowych czy rozkładu materiału. Dało mi to ogromną dowolność, gdyż pod koniec roku, na RP, mogłam śmiało przyznać, że program zrealizowałam (nikt mnie nie pilnował;P) niestety teraz już tak nie mam W gimnazjum, w którym pracuję zmienił się dyrektor, mam teraz przygotować rozkład materiału, ale z rospisaniem na standardy egzaminacyjne i podstawę programową. Ten miesiąc odpoczywam, zabiorę się za to w następnym ;P |
Hehehehe... Pamon, ale miałaś szczęście, ale... wiesz, ja jakoś tak poukładana jestem, że chyba nieco niewygodnie byłoby mi bez rozkładów... aczkolwiek, nie powiem, że programu - nie zrealizowałam - bo kończę w jakimś momencie podręcznika, zaś w nowym roku biorę ciąg dalszy - u nas jest tak, że z trzech części MacMillana - jesteśmy w stanie omówić jedynie 2 części - zatem - cz. 1 i 2 robię z początkujacymi i słabszymi grupami - zaś cz. 2 i 3 z zaawansowanymi - oczywiście zawsze na początku roku robie test kompetencji
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|