|
www.englishteachers.fora.pl Forum dla nauczycieli języka angielskiego
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pamon
Administrator
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 12:28, 08 Sie 2008 Temat postu: Zabawy komunikacyjne |
|
|
Znalazłam 3 bardzo fajne, które mam zamiar wykorzystać w tym roku. oto one:
1. Sadzam uczniów w parach. Jeden z nich bierze czystą kartkę i coś do pisania. Siedzą plecami do siebie. Drugi dostaje prosty obrazek, który chowa przed kolegą. Zadanie polega na podyktowaniu co jest na obrazku (ćwiczenie opisywania obrazka) oraz na porównaniu dzieła kolegi. Później zamieniają się miejscami.
2. Rozpoznawanie nastrojów (ćwiczenie słownictwa). Pierwsza wersja to kalambury. Uczeń dostaje minkę na obrazku z podpisanym nastrojem i stara się ją pokazać tak, by pozostali oczywiście zgadli. Wariacją do tego ćwiczenia, dla bardziej zaawansowanych jest opisanie powodów danego nastroju przez ucznia, tak by pozostali odgadli jak się on czuje w konkretnej sytuacji.
3. Uczniowie w parach dostają małe karteluszki z wyrazami na których temat maja opowiadać np. przez 3 minuty. Zadanie bardzo fajne. Trzeba się nieźle namęczyć by tak rozprawiać np. o ołówku
Mam nadzieję, że podziałają. Wykorzystam je na dodatkowych lekcjach. Ale myślę, że gdyby czas pozwolił to na tych regularnych również.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Małgorzata
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: Sob 19:40, 17 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Suuuuper na pewno skorzystam...
Dodam następne - grupy słabsze i mniej zdyscyplinowane (dla przyciągnięcia uwagi wszystkich w jeden punkt) kartkę wyciaga jeden uczeń na środku klasy:
1 - uczeń odczytuje opis wyrazu, który jest umieszczony pod przedmiotowym słowem - reszta zgaduje ten wyraz, jeśli klasa nie daje rady, to uczeń ten opisuje ten wyraz własnymi słowy - aż do skutku - nie można używać mimiki, gestów - tylko słów...
Oczywiście, ćwiczenie to może być dla uczniów pracujących w parach.
np - EXAM - I thought that it will be so difficult, but I knew every answer
WEDDING - the most important day for her and him, people are happy...
2 - Także zadanie dla par bądź całej klasy - j.w.
np - mówienie co jest lepsze bądź gorsze od czegoś innego - ćwiczenie budowania zdań motywujących:
Karteczki zawierają dowolne słownictwo, np.:
dog vs cat
sea vs swimming pool
cinema vs theatres
summer vs winter
tea vs coffee
etc.
Zdanie budowane - np.
uczeń 1 - cats are better than dogs because...
uczeń 2 - I don't agree with you because dogs are better... etc.
Sporo jest tych zabaw... tylko czasu często na nie brakuje, prawda???
Pozdrowionka
etc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andulencja
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Nie 20:27, 18 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Fajne - skorzystam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rbd
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 21:57, 18 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Skorzystam, jak znajdę czas.
Nie lubię TWISTA...
Moze na kółku mi się uda... Albo na zastępstwach w podstawówce. Dzieciaki nie lubią robic tematów na zastępstwach. Zła pani, bo im każe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|