Forum www.englishteachers.fora.pl Strona Główna www.englishteachers.fora.pl
Forum dla nauczycieli języka angielskiego
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak współpracować z rodzicami?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.englishteachers.fora.pl Strona Główna -> Klasy 0-3
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sunrise




Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 13:40, 05 Lip 2008    Temat postu: Jak współpracować z rodzicami?

Klasa I - dzieci zaczynają szkołę, w tym także naukę języka angielskiego. Rodzice są przerażeni - sami nie znają tego języka. Nie wiedzą co dziecko robiło na zajęciach, nie wiedzą czego ma się uczyć, a nawet jeśli wiedzą stają na pozycji - "ja nie znam języka, więc mu nie pomogę".
Zaczyna się frustracja, zrzucanie winy na nauczyciela. Co by nie zrobił - wszystko będzie źle. Dzieci zapisują słówka, robią ćwiczenia - "krzyczą", że dzieci powinny się jeszcze bawić. Za chwilę stwierdzają "dzieci się tylko bawią, nic nie umieją, powinny mówić już pełnymi zdaniami" Wink
Na zwrócenie uwagi, iż maluch np. nie ma odrobionej pracy domowej - stwierdzają "Ja nie znam angielskiego. Nie potrafiłam pomóc dziecku." - pomijam, że na zadanie było zapisanie kilku słówek po śladzie, a polecenie podane w języku polskim:)

Jak zapobiegacie takim sytuacjom? Jak współpracujecie z rodzicami?
Czy rozwiązaniem jest podawanie zestawu słówek rodzicom?
Czy piszecie wymowę (wiem, że to jest niedozwolone z metodycznego punktu widzenia, ale ...)?

Fajnym rozwiązaniem wydają się pojawiające się coraz częściej przewodniki dla rodziców - np. w pozycji English Adventure lub Footprints


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Smart




Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 14:07, 05 Lip 2008    Temat postu:

A jak mam nie napisać wymowy, jeśli dziecko nie jest w stanie jej zapamiętać a rodzic nie zna języka? Metodyka swoje, a życie swoje, niestety.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
anaya




Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 9:04, 08 Lip 2008    Temat postu:

Ja nie piszę, raczej liczę na siebie i na zdolności dziecka. Bardzo rzadko uciekam się do metody pisania "jak słyszę, tak piszę".
Słowo pisane w języku obcym dla dziecka to obraz. Jak sobie zapamięta, tak będzie je później pisać. Nie jest to dobra metoda, dlatego jak już piszę to od razu przekreślone, tak by dziecko wiedziało, że to jest tylko do wymowy. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Smart




Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 9:39, 08 Lip 2008    Temat postu:

A ja piszę np. kursywą. Widzisz, mam w klasie chłopca który nie czyta i nie pisze, mama nigdy nie uczyła się języka, więc ona bazuje wyłącznie na tym, co dostanie napisane. Tak samo dziewczynka z upośledzeniem. Ona próbuje wymawiać, ale ma problemy z mówieniem na co dzień, jest pod stałą opieką logopedy.
Trudne to wszystko, skomplikowane... Ale nic to, niech dzieciaki bawią się językiem, cieszą nim, anglistów z nich nie zrobię to niech mają przynajmniej radochę, jak coś im wyjdzie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
smv




Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:44, 23 Lip 2008    Temat postu:

słowka w 1 klasie i pisac?
kochani przeciez dzieci w 1 kl ledwo same piszą i czytaja, lekcja na lekcje sami poznaja literki..

ja stosowąłam flashcards...a jak ksiazka wprowadzała pisemną forme wtedy pisałam, tyle ze moje dzieciaki byly bystre i bez problemu zapamietywałySmile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez smv dnia Śro 19:44, 23 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
anaya




Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 23:43, 25 Lip 2008    Temat postu:

Dlatego też mówię, że w I klasie nie piszę słówek. Jest to okres uczenia głównie na bazie słuchania, mówienia i powtarzania. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
thidien




Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Braniewo/Elbląg/Olsztyn/Dublin

PostWysłany: Pon 10:54, 25 Sie 2008    Temat postu:

pisanie wymowy - jestem na nie
potem będą takie kwiatki jak łajt i heloł

rodzice oczywiście mają to za złe, ba.. kiedyś na zebraniu część z nich powiedziała, że mieli nadzieję, że nauczą sie czegoś przy dzieciach Razz
ale druga część przyznała rację i sami mówili, że ich starsze dzieci miały ogromne problemy, jak wcześniej się tak uczyły przy innym nauczycielu, i zostało im to łajt i heloł..

dogodzić się nikomu nie da
najlepiej robić swoje i tyle

jedni narzekaja, że dzieci szybko zapominają, inni, że się bawią i nic nie umieją, jeszcze inni, że zadania za proste, a jeszcze inna grupa, że za trudne

no ale wtedy pada pytanie z mojej strony, jakie mają pomysły na to, by w klasie liczącej 29 dzieci rozwiązać ten problem, bo ja ciągle szukam sposobu Wink
obruszają się, że to ja jestem nauczycielem i powinnam wszystko wiedzieć.. trudno.. niektórzy rozumieją, niektórzy nie..

co roku jest to samo.. Neutral


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sunrise




Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 0:53, 26 Sie 2008    Temat postu:

No właśnie.... i jak tu dogodzić każdemu. Zawsze dla jednych rodziców będzie "zbyt naukowo", dla innych "zbyt infantylnie". Szkoda tylko, że najwięcej pretensji mają zazwyczaj rodzice, którzy tak naprawdę o języku i nauczaniu niewiele wiedzą Sad

W tym roku mam klasę III. Jestem u nich nauczycielem wspomagającym także na języku angielskim i dowiedziałam się, że będzie nowy lektor prowadzący. Już się boję reakcji rodziców....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Smart




Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 23:12, 26 Sie 2008    Temat postu:

Reakcji jak reakcji, ale tego nauczyciela... Wink

Thidien - naprawdę np. w nauczaniu dzieciaków niepełnosprawnych intelektualnie czy z deficytami intelektualnymi pisanie wymowy to konieczność. Zresztą, aj się będę cieszyła, jak niektórzy policzą do 20 i kolory zapamiętają...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
thidien




Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Braniewo/Elbląg/Olsztyn/Dublin

PostWysłany: Śro 8:06, 27 Sie 2008    Temat postu:

praca z dziećmi z deficytami lub z niepełnosprawnymi różni się od pracy z dziećmi bez tych problemów - więc zapewne tam faktycznie można sie pokusić o pisanie wymowy

nie pracowałam z takimi dziećmi - choć teraz właśnie czeka mnie praca w pierwszej integracyjnej

pees.
nauczycielka pracująca przede mną pisała wymowę w nawiasie kwadratowym, jedni rozumieli, że tak się nie pisze, wielu uczniów poszło jednak na łatwiznę

dostałam rok temu 5 klasę i tego heloł, ejt, łajt wyplenić się nie dało Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sunrise




Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 23:57, 27 Sie 2008    Temat postu:

thidien napisał:
praca z dziećmi z deficytami lub z niepełnosprawnymi różni się od pracy z dziećmi bez tych problemówSad


I to znacznie Wink

thidien napisał:

teraz właśnie czeka mnie praca w pierwszej integracyjnej


Jestem bardzo ciekawa Twoich wrażeń. Podziel się nimi z nami, gdy już zaczniesz! Sama pracuję w klasie integracyjnej, stąd moje zainteresowanie...

Co do zapisu pisowni - dzieciom zdrowym staram się jej nie pisać. Chyba, że jest jakiś bardzo trudny do zapamiętania wymowy wyraz, wówczas stosuję zasadę (wymowa WYŁĄCZNIE ołówkiem, w nawiasie), aby po wyuczeniu go można było zmazać.

Dzieciom niepełnosprawnym intelektualnie w klasach młodszych wymowę często zapisuję - a dokładnie, zapisuję ją rodzicom, by mniej więcej wiedzieli jak utrwalać wyrazy z dziećmi.
Dzieci i tak w większości bazują na wzorze, nie potrafią samodzielnie zapisać wyrazu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Smart




Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 15:54, 28 Sie 2008    Temat postu:

thidien napisał:
praca z dziećmi z deficytami lub z niepełnosprawnymi różni się od pracy z dziećmi bez tych problemów - więc zapewne tam faktycznie można sie pokusić o pisanie wymowy

nie pracowałam z takimi dziećmi - choć teraz właśnie czeka mnie praca w pierwszej integracyjnej

pees.
nauczycielka pracująca przede mną pisała wymowę w nawiasie kwadratowym, jedni rozumieli, że tak się nie pisze, wielu uczniów poszło jednak na łatwiznę

dostałam rok temu 5 klasę i tego heloł, ejt, łajt wyplenić się nie dało Sad


A ja z kolei mam ucznia, który nijak nie zapamięta, że pisze się tak, a czyta inaczej i mówi tak, jak się pisze Smile Ale fajny dzieciak, też integracyjny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
April




Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 11:38, 20 Mar 2011    Temat postu:

Polecam list/zakładkę dla Rodziców w Sparksach. W pozycjach tych są również ćwiczenia/zabawy, które przeznaczone są do pracy/zabawy rodzica i dziecka w domu. Super sprawa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.englishteachers.fora.pl Strona Główna -> Klasy 0-3 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin