|
www.englishteachers.fora.pl Forum dla nauczycieli języka angielskiego
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sunrise
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 13:40, 05 Lip 2008 Temat postu: Jak współpracować z rodzicami? |
|
|
Klasa I - dzieci zaczynają szkołę, w tym także naukę języka angielskiego. Rodzice są przerażeni - sami nie znają tego języka. Nie wiedzą co dziecko robiło na zajęciach, nie wiedzą czego ma się uczyć, a nawet jeśli wiedzą stają na pozycji - "ja nie znam języka, więc mu nie pomogę".
Zaczyna się frustracja, zrzucanie winy na nauczyciela. Co by nie zrobił - wszystko będzie źle. Dzieci zapisują słówka, robią ćwiczenia - "krzyczą", że dzieci powinny się jeszcze bawić. Za chwilę stwierdzają "dzieci się tylko bawią, nic nie umieją, powinny mówić już pełnymi zdaniami"
Na zwrócenie uwagi, iż maluch np. nie ma odrobionej pracy domowej - stwierdzają "Ja nie znam angielskiego. Nie potrafiłam pomóc dziecku." - pomijam, że na zadanie było zapisanie kilku słówek po śladzie, a polecenie podane w języku polskim:)
Jak zapobiegacie takim sytuacjom? Jak współpracujecie z rodzicami?
Czy rozwiązaniem jest podawanie zestawu słówek rodzicom?
Czy piszecie wymowę (wiem, że to jest niedozwolone z metodycznego punktu widzenia, ale ...)?
Fajnym rozwiązaniem wydają się pojawiające się coraz częściej przewodniki dla rodziców - np. w pozycji English Adventure lub Footprints
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Smart
Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 14:07, 05 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
A jak mam nie napisać wymowy, jeśli dziecko nie jest w stanie jej zapamiętać a rodzic nie zna języka? Metodyka swoje, a życie swoje, niestety.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
anaya
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 9:04, 08 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Ja nie piszę, raczej liczę na siebie i na zdolności dziecka. Bardzo rzadko uciekam się do metody pisania "jak słyszę, tak piszę".
Słowo pisane w języku obcym dla dziecka to obraz. Jak sobie zapamięta, tak będzie je później pisać. Nie jest to dobra metoda, dlatego jak już piszę to od razu przekreślone, tak by dziecko wiedziało, że to jest tylko do wymowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Smart
Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 9:39, 08 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
A ja piszę np. kursywą. Widzisz, mam w klasie chłopca który nie czyta i nie pisze, mama nigdy nie uczyła się języka, więc ona bazuje wyłącznie na tym, co dostanie napisane. Tak samo dziewczynka z upośledzeniem. Ona próbuje wymawiać, ale ma problemy z mówieniem na co dzień, jest pod stałą opieką logopedy.
Trudne to wszystko, skomplikowane... Ale nic to, niech dzieciaki bawią się językiem, cieszą nim, anglistów z nich nie zrobię to niech mają przynajmniej radochę, jak coś im wyjdzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
smv
Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 19:44, 23 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
słowka w 1 klasie i pisac?
kochani przeciez dzieci w 1 kl ledwo same piszą i czytaja, lekcja na lekcje sami poznaja literki..
ja stosowąłam flashcards...a jak ksiazka wprowadzała pisemną forme wtedy pisałam, tyle ze moje dzieciaki byly bystre i bez problemu zapamietywały
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez smv dnia Śro 19:44, 23 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
anaya
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 23:43, 25 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Dlatego też mówię, że w I klasie nie piszę słówek. Jest to okres uczenia głównie na bazie słuchania, mówienia i powtarzania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
thidien
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Braniewo/Elbląg/Olsztyn/Dublin
|
Wysłany: Pon 10:54, 25 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
pisanie wymowy - jestem na nie
potem będą takie kwiatki jak łajt i heloł
rodzice oczywiście mają to za złe, ba.. kiedyś na zebraniu część z nich powiedziała, że mieli nadzieję, że nauczą sie czegoś przy dzieciach
ale druga część przyznała rację i sami mówili, że ich starsze dzieci miały ogromne problemy, jak wcześniej się tak uczyły przy innym nauczycielu, i zostało im to łajt i heloł..
dogodzić się nikomu nie da
najlepiej robić swoje i tyle
jedni narzekaja, że dzieci szybko zapominają, inni, że się bawią i nic nie umieją, jeszcze inni, że zadania za proste, a jeszcze inna grupa, że za trudne
no ale wtedy pada pytanie z mojej strony, jakie mają pomysły na to, by w klasie liczącej 29 dzieci rozwiązać ten problem, bo ja ciągle szukam sposobu
obruszają się, że to ja jestem nauczycielem i powinnam wszystko wiedzieć.. trudno.. niektórzy rozumieją, niektórzy nie..
co roku jest to samo..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sunrise
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 0:53, 26 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
No właśnie.... i jak tu dogodzić każdemu. Zawsze dla jednych rodziców będzie "zbyt naukowo", dla innych "zbyt infantylnie". Szkoda tylko, że najwięcej pretensji mają zazwyczaj rodzice, którzy tak naprawdę o języku i nauczaniu niewiele wiedzą
W tym roku mam klasę III. Jestem u nich nauczycielem wspomagającym także na języku angielskim i dowiedziałam się, że będzie nowy lektor prowadzący. Już się boję reakcji rodziców....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Smart
Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 23:12, 26 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Reakcji jak reakcji, ale tego nauczyciela...
Thidien - naprawdę np. w nauczaniu dzieciaków niepełnosprawnych intelektualnie czy z deficytami intelektualnymi pisanie wymowy to konieczność. Zresztą, aj się będę cieszyła, jak niektórzy policzą do 20 i kolory zapamiętają...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
thidien
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Braniewo/Elbląg/Olsztyn/Dublin
|
Wysłany: Śro 8:06, 27 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
praca z dziećmi z deficytami lub z niepełnosprawnymi różni się od pracy z dziećmi bez tych problemów - więc zapewne tam faktycznie można sie pokusić o pisanie wymowy
nie pracowałam z takimi dziećmi - choć teraz właśnie czeka mnie praca w pierwszej integracyjnej
pees.
nauczycielka pracująca przede mną pisała wymowę w nawiasie kwadratowym, jedni rozumieli, że tak się nie pisze, wielu uczniów poszło jednak na łatwiznę
dostałam rok temu 5 klasę i tego heloł, ejt, łajt wyplenić się nie dało
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sunrise
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 23:57, 27 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
thidien napisał: | praca z dziećmi z deficytami lub z niepełnosprawnymi różni się od pracy z dziećmi bez tych problemów |
I to znacznie
thidien napisał: |
teraz właśnie czeka mnie praca w pierwszej integracyjnej
|
Jestem bardzo ciekawa Twoich wrażeń. Podziel się nimi z nami, gdy już zaczniesz! Sama pracuję w klasie integracyjnej, stąd moje zainteresowanie...
Co do zapisu pisowni - dzieciom zdrowym staram się jej nie pisać. Chyba, że jest jakiś bardzo trudny do zapamiętania wymowy wyraz, wówczas stosuję zasadę (wymowa WYŁĄCZNIE ołówkiem, w nawiasie), aby po wyuczeniu go można było zmazać.
Dzieciom niepełnosprawnym intelektualnie w klasach młodszych wymowę często zapisuję - a dokładnie, zapisuję ją rodzicom, by mniej więcej wiedzieli jak utrwalać wyrazy z dziećmi.
Dzieci i tak w większości bazują na wzorze, nie potrafią samodzielnie zapisać wyrazu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Smart
Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 15:54, 28 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
thidien napisał: | praca z dziećmi z deficytami lub z niepełnosprawnymi różni się od pracy z dziećmi bez tych problemów - więc zapewne tam faktycznie można sie pokusić o pisanie wymowy
nie pracowałam z takimi dziećmi - choć teraz właśnie czeka mnie praca w pierwszej integracyjnej
pees.
nauczycielka pracująca przede mną pisała wymowę w nawiasie kwadratowym, jedni rozumieli, że tak się nie pisze, wielu uczniów poszło jednak na łatwiznę
dostałam rok temu 5 klasę i tego heloł, ejt, łajt wyplenić się nie dało |
A ja z kolei mam ucznia, który nijak nie zapamięta, że pisze się tak, a czyta inaczej i mówi tak, jak się pisze Ale fajny dzieciak, też integracyjny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
April
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 11:38, 20 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Polecam list/zakładkę dla Rodziców w Sparksach. W pozycjach tych są również ćwiczenia/zabawy, które przeznaczone są do pracy/zabawy rodzica i dziecka w domu. Super sprawa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|