sunrise
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 18:46, 17 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Zaciekawić dzieciaki - z jednej strony to proste, bo dla niektórych milusińskich coś zupełnie nowego. Z drugiej trudne - bowiem część dzieciaków ma już negatywne doświadczenia z przedszkola. Wszystko zależy na jaką grupę się trafi.
Kilka pomysłów, które "tak na szybko" wpadły mi do głowy. Nad innymi jeszcze pomyślę
1) Zaciekawić dzieciaki samą otoczką wokół zajęć. (Pomysł ściągnięty od kobietki, z którą miałam literaturę dla dzieci ) Krzesła ustawione w kole, na środku rozłożony dywanik, kolorowa makata, a na niej ustawione potrzebne do zajęć rekwizyty. Nauczyciel ma na głowie czarodziejską czapkę, kapelusz. Dodatkowo oczywiście maskotka - towarzysz wszystkich zajęć.
2) Przywitanie dzieci w drzwiach (czarodziejskie ubranie nauczyciela plus czarodziejska różdżka), wyjaśnienie im, iż każda lekcja zaczarowanego języka będzie zaczynała się sekretnym hasłem, które muszą zapamiętać do następnej lekcji. Podanie "password", każde dziecko aby mogło wejść do sali, musi je powtórzyć Na poczatek hasłem może być słowo "teacher" lub "pupil".
Przy wyjściu z sali sytuacja się powtarza, tylko te dzieci które powtórzą hasło, mogą wyjść z lekcji.
3) Nauka piosenek na powitanie i pożegnanie. Jest ich bardzo wiele, o różnym stopniu trudności. Połączenie śpiewu z czynnościami ruchowymi.
4) Wykonanie "Finger puppets", a następnie wykorzystanie ich do ćwiczeń w przedstawianiu się: "What's your name?", "Hello, My name's...", etc. Ważne, aby "Finger puppets" były ciekawe, takie które spodobają się dzieciom. Mogę tutaj polecić sylwety znajdujące się w Activity Book "I spy".
5) Ogólnie rozmowa z dziećmi w L1, czy wiedzą jakiego języka będą się uczyć, czy znają jakieś inne języki, w jakich krajach używa się języka angielskiego, można dać dzieciom do ułożenia w grupach puzzle (dużego formatu flaga Polski i Wielkiej Brytanii), dopasować "języki" do flag. A może dzieci znają już jakieś słówka w języku angielskim? Za każde słówko uczeń dostaje np. pieczatkę. - Kto zbierze ich najwięcej??
6) Przedstawienie postaci, które w póżniejszym okresie będą występować w podręczniku - konieczne duże sylwety tych postaci.
7) Przedstawienie znaczków, które użyte są w podręczniku i oznaczają poszczególne ćwiczenia np. pisanie, słuchanie, czytanie. Można te znaczki powiększyć i współnie z dziećmi pokolorować i przykleić na dużym arkuszu brystolu, by mogły w każdym momencie na nie spojrzeć. Obok rysunku napis w języku angielskim i polskim (już napisane, dzieci tylko przyklejają; ewentualnie poprawiają po śladzie).
8)Ustalenie kontraktu - opisany w dziale "warm up - regulamin".
Post został pochwalony 1 raz
|
|