catsidhe
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: okolice Krakowa
|
Wysłany: Wto 19:54, 25 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Nie wiem czy o to Ci chodziło, ale:
Bingo
Z podanego zakresu rzeczowników (np owoce, warzywa, części ciała, cokolwiek) dzieciaki wybierają np 6 z nich i albo rysują je na wcześniej przygotowanych przez nauczyciela karteczkach z kratkami albo wybierają ze skserowanych obrazków, mogą też pokolorować obrazki i wtedy oprócz sprawdzania nazw przedmiotów, możemy sprawdzić i kolory. a zasady? pewnie większość zna - nauczyciel czyta nazwy przedmiotów, a dzieci mają skreślić albo jakoś zaznaczyć kiedy usłyszą wyczytany wybrany przez siebie obrazek. wygrywa ten, kto zaznaczy wszystkie obrazki i pierwszy krzyknie "Bingo!".
What's missing?
Do zabawy potrzebne są flashcards znanych dzieciom słów. Rozkładamy ok. 5 flashcards na podłodze, dzieci siedzą wokół nich. Jedno dziecko odwraca się, a drugie w tym czasie zakrywa jeden obrazek. Na hasło „what’s missing?” dziecko odwraca się i zgaduje co jest na zakrytym obrazku. Jeśli dziecko nie zna odpowiedzi można poprosić inne o pantomimiczne pokazanie treści obrazka. Dzieci mogą też grać w mniejszych grupach albo w parach, wtedy jedno drugiemu zadaje pytanie.
Zabawa w sklep
Nauczyciel jest sprzedawcą. Podchodzi do niego po kolei każde dzieckoi kupuje jakieś warzywo lub owoc. Rozmowa sprzedawcy – nauczyciela i dziecka – klienta:
K: Hello!
S: Hello! How can I help you?
K: One potato / carrot / lemon, please.
S: Here you are.
K: Thank you. Goodbye.
S: Goodbye.
Oczywiście dzieci mogą też grać w parach. Jeśli wcześniej powtórzy się z nimi dialog kilkukrotnie, a potem pomoże tym słabszym dzieciom, to całkiem fajnie to wychodzi.
Magic box
Przynosimy ze sobą do przedszkola efektownie wyglądające pudełko (np. z kolorowej masy solnej lub zwykłe obklejone czymś kolorowym). Wewnątrz pudełka umieszczamy kolorowe wstążki. Na końcu każdej wstążki przyklejamy obrazek jakiego przedmiotu (to, czego uczyły się na poprzednich lekcjach). Opowiadamy dzieciom, że jest to magiczne pudełko z krainy czarów. Wybieramy jedno dziecko. Prosimy je: „Close you eyes, put you hand inside the box and chose one ribbon”. Dziecko wybiera jedną wstążkę. Pytamy „What color is it?” A następnie “Look there is something at the end of this ribbon. What’s this?” Gdy wszystkie dzieci wybiorą już wstążki I odpowiedzą na pytania puszczamy jakąś muzykę. Dzieci tańczą, ale kiedy ustanie muzyka wołamy po kolei wstążki do nas, czyli kolor i nazwę jednego z wybranych przedmiotów, np.: „Red chair run to me!” Dziecko z czerwoną wstążką i naklejką krzesła na końcu powinno na tę komendę przybiec do nas itd...
Binoculars
Zabawa w piratów z lornetką. Wybieramy jedno dziecko to będzie kapitan, on staje na krześle. Pozostałe dzieci siedzą twarzą przed wybranym dzieckiem (plecami do nas) i udają, że są na statku; wiosłują. Wybrane dziecko, czyli nasz kapitan, otrzymuje lornetkę (można ją zrobić prosto samemu, np. z dwóch rolek po papierze toaletowym). Pokazujemy kapitanowi różne obrazki, tylko ono je widzi, bo pozostałe są odwrócone do lektora plecami. Pytamy dziecko „What can you see, captain?” Dziecko patrzy przez lornetkę I odpowiada. Następnie każemy wszystkim dzieciom się odwrócić i sprawdzić, czy nasz kapitan dobrze rozpoznał przedmiot. Wybieramy następne dziecko, itd...
Jest w sieci dostępnych kilka całkiem fajnych książek z różnymi grami dla dzieci, w razie czego proszę pisać na PW, prześlę na maila;-)
(znam jeszcze trochę różnych zabaw, ale czas goni, jeszcze dopiszę!)
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez catsidhe dnia Wto 19:55, 25 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|